Akademik Personel

Ad Soyad : Mehmet KARA
Fakülte : Tasarım MYO
Personel türü : Akademik
Bölüm : Bilgisayar Teknolojileri Bölümü
Ünvanı : Dr. Öğr. Üyesi
E-Posta : mehmet.kara@amasya.edu.tr
Dahili :
Oda No :


Yabancı Dil (İngilizce): YÖKDİL:100, KPDS:94, IELTS:7/9

ORCID: orcid.org/0000-0003-2758-2015

 

Öğrenim Bilgisi

Derece

Bölüm/Program

Üniversite

Yıl

Lisans

Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi

2011

Yüksek Lisans

Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi

2014

Doktora

Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi

 2018

 

Görevler

Ünvanı

Görev Yeri

Yıl

Arş. Gör.

Amasya üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

2011-2014

Öğr. Gör.

Amasya üniversitesi, Tasarım MYO, Bilgisayar Teknolojileri

2014-2018

Dr. Öğr. Üyesi

Amasya üniversitesi, Tasarım MYO, Bilgisayar Teknolojileri

2018-Halen

 

 

Ödüller
  • Danışmanlık Ödülü: TÜBİTAK Üniversite Öğrencileri Bilimsel Araştırma Proje Yarışmaları, 2019 (Eğitim Kategorisinde Türkiye Birinciliğihttps://youtu.be/HqHOD9fUh1A?t=3313 ) İlgili Haber
  • Danışmanlık Ödülü: TÜBİTAK Üniversite Öğrencileri Bilimsel Araştırma Proje Yarışmaları, Kayseri Bölge Yarışması , 2019 (Eğitim Kategorisinde Birincilik ve İkincilik) İlgili Haber
  • TÜBİTAK Uluslararası Bilimsel Yayın Teşvik Ödülü, 2019

 

SSCI Makaleler

Kara, M. (2020). Distance Education: A systems view of online learning. Educational Review [early view]https://doi.org/10.1080/00131911.2020.1766204

Kara, M., Kukul, V. & Çakır, R. (2020). Self-regulation in three types of online interaction: How does it predict online pre-service teachers’ perceived learning and satisfaction?. The Asia-Pacific Education Researcher [early view]https://doi.org/10.1007/s40299-020-00509-x 

Kara, M. & Yildirim, Z. (2020). Identification of the optimal faculty behaviors for performance improvement in distance education. Asia Pacific Education Review, 21(1), 83-97. https://doi.org/10.1007/s12564-019-09610-3

Kara, M., Baytemir, K. & Inceman-Kara, F. (2019). Duration of daily smartphone usage as an antecedent of nomophobia: Exploring multiple mediation of loneliness and anxiety. Behaviour & Information Technology [early view]https://doi.org/10.1080/0144929X.2019.1673485

Kara, M. & Can, G. (2019).  Master’s students’ perceptions and expectations of good tutors and advisors in distance education. International Review of Research in Open and Distributed Learning20(2), 162-179. https://doi.org/10.19173/irrodl.v20i2.3674

Kara, M., Caner, S., Günay-Gökben, A., Cengiz, C., İşgör-Şimşek, E., & Yıldırım, S. (2018). Validation of an instrument for preservice teachers and an investigation of their new media literacy. Journal of Educational Computing Research56(7), 1005-1029. https://doi.org/10.1177/0735633117731380


ESCI* & ERIC** Makaleler

Kara, M. (2020). Transactional distance and learner outcomes in an online EFL context. Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning[early view]https://doi.org/10.1080/02680513.2020.1717454 *

Kara, M& Yildirim, Z. (2019).Faculty performance improvement in distance education: Interventions for performance improvement (Part II). Performance Improvement Quarterly [early view]https://doi.org/10.1002/piq.21321 *

Kara, M., Erdoğdu, F., Kokoç, M., & Cagiltay, K. (2019). Challenges faced by adult learners in online distance education: A literature review. Open Praxis11(1), 1-18. http://doi.org/10.5944/openpraxis.11.1.929 *

Kara, M. (2019). Review: Online learning and its users: Lessons for higher education. Turkish Online Journal of Distance Education, 20(2), 197-199. http://tojde.anadolu.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/2188-published.pdf *

Kara, M., Kukul, V. & Çakır, R. (2018). Conceptions and misconceptions of instructors pertaining to their roles and competencies in distance education: A qualitative case study. Participatory Educational Research5(2), 67-79. https://doi.org/10.17275/per.18.12.5.2 **

 

TÜBİTAK TR DİZİN Makaleler

Kukul, V. & Kara, M. (2019). Investigating digital storytelling through the eyes of pre-service teachers. Ahi Evran University Journal of Kırşehir Education Faculty, 20(3), 1417-1446.

Çakır, R., Kara, M. & Kukul, V. (2019). Adaptation of the online self-regulation questionnaire (OSRQ) in three types of interaction into Turkish: A validity and reliability study. Educational Technology Theory and Practice, 9(2), 333-348. https://doi.org/10.17943/etku.499407

 

Kitap Bölümleri

Kara, M. (2019). Crowdsignal. Z. Tatlı (Ed.). Ölçme Değerlendirmede Web 2.0 (s.136-154). Ankara: Pegem Akademi. https://www.pegem.net/kitabevi/416903-Olcme-Degerlendirmede-Web-2-0-kitabi.aspx

Kara, M. (2019). Programlama öğretiminde proje tabanlı öğrenme. Ö. Korkmaz (Ed.), Programlama Öğretimi Yaklaşımları. (s.183-211). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. https://www.nobelyayin.com/detay.asp?u=15521

 

Uluslararası Bilimsel Toplantılarda Sunulan ve Bildiri Kitabında Basılan Bildiriler

Kukul, V. & Kara, M. (2019). Evaluation of Digital Storytelling through the Eyes of Pre-Service Teachers within the Framework of Technology Acceptance Model. 13th International computer and instructional technologies symposium. Kırşehir/Turkey.

Erdoğdu, F., Kara, M. & Cakiroglu, U. (2018). Investigation of Classroom Management Problems in Computer-Aided Applied Courses. International learning, teaching, and educational research congress. Amasya/Turkey.

Kara, M. (2017). Transactional distance in online English language courses: How does it predict instructional outcomes?. 11th International computer and instructional technologies symposium. Malatya/Turkey.

Saltan, F., Kara, M. & Divarcı, Ö.F. (2016). Designing augmented reality applications concerning general properties of periodic table and the first twelve elements. IX. European conference on social and behavioral sciences. Paris/France.

Erdoğdu, F., Kara, M. & Kokoç, M. (2015). Distance education research trends in theses and dissertations conducted within Turkish universities in the last decade. II. International dynamic, explorative, and active learning conference. Amasya/Turkey.

Saltan, F., Kara, M., & Ekin, B. (2015). Birleşik teknoloji kabul ve kullanım modeli anketinin akıllı telefonlar için Türkçe’ye uyarlama çalışması. 9th International computer and instructional technologies symposium. Afyonkarahisar/Turkey.

Kara, M. & Can, G. (2015). Investigation of good tutor characteristics in distance education as perceived by graduate students. 9th International computer and instructional technologies symposium. Afyonkarahisar/Turkey.